onsdag, november 15, 2006

Ondska - hur långt från okunskap?

Jag har inte sett TV3:s Ondska, men reagerade starkt på trailern som gick inför avsnittet som skulle handla om bestialiska mord - och Aspergers syndrom. Nåt som i trailern antyddes ha nåt märkligt samband. Trollharen har också reagerat, och utifrån det inlägget är jag rätt skeptisk, minst sagt. Hur tänker dom? Okej om dom hade valt nån väldigt ovanlig, exotisk psykisk åkomma som ingen hört talas om som dom kan fabulera om som dom vill, men Aspergers? Var och varannan känner väl någon med ett Aspergers-barn nu för tiden.
Om det som trollharen skriver stämmer tyder det på en otrolig okunskap om neuropsykiatriska funktionshinder. Inget ovanligt, men ska man göra en hel programserie om det kan man ju ha rätt att kräva lite mer.

Jag ska inte orera för starkt kring det här, eftersom jag som sagt inte sett programmet. Jag skulle aldrig fundera på att se det heller, klarar inte av Hasse Aro. (Lägg ner Efterlyst). En liten reflektion bara: Hur tänkte dom när dom gjorde programaffischerna? "ONDSKA" basuneras ut, och så en gigantisk bild på Hasse Aro.
Mannen som gav ondska ett ansikte?


Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, Ja, Hasse Aro är ond... ;-)

Tack för kommentaren hos mig.