lördag, februari 03, 2007

Sissela Benn/Filippa Bark

Alla ni som googlar er hit just nu och söker efter Filippa Bark, jag ska underlätta lite för er. Jag har skrivit om Filippa Bark/Sissela Benn/Wendela i blogghemligheter, glatt återseende, älskade parodi, och när jag upptäckte henne.

Favorit i repris, Filippa leker Idol-uttagning och sjunger James Blunt för Clabbe:

Fler Filippa Bark-videos hittar du här.
Aftonbladet skriver så här om henne.
There. Allt prydligt samlat. (Och ja, hon är underbar.)

Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, hon är rolig som fan.. men hallå.. Aftonbladet! Vad är poängen med att skriva en artikel om en sketch? Tror dom verkligen att folk är så jävla dumma? "GALACHOCKEN: Robert Gustafsson är INTE Tony Richardsson".

Anonym sa...

Haha, hon är underbar. Kommer ihåg när hon skulle snacka om droger i Robins, så jävla kul! "Och med droger menar jag LSD... och haschschsch..." eller när hon skulle snacka om Hip-Hop; Robin: "Har du någon favoritartist inom hip-hop då?" "Papa Dee" "Men han är väl inte hip-hop riktigt...?" "Kan du vara tyst någon gång?"

Anonym sa...

Nä, vad jag blir arg! Sissela Benn's karaktär Filippa Bark är rakt igenom stulen från några andra komiker, det är pinsamt så likt, hon kan väl komma på något eget om hon nu är så himla duktig. arg komik älskare