söndag, februari 25, 2007

Hat och förakt i söta små förpackningar

Bloggaren Svarten uppmärksammar tvillingsystrarna Lynx och Lamb Gaede, eller Prussian Blue som de också kallar sig. Två söta tonårstjejer som spelar gitarr och fiol och sjunger små folk- och popvisor, har jättemånga fans i USA och har jämförts med Olsen-tvillingarna.
Fast förhoppningsvis finns det stora skillnader mellan tvillingparen.
Lynx och Lamb Gaede har nämligen sagt att Hitler var "en stor man med bra idéer", krävt att deras donationer till orkanen Katrinas offer enbart ges till vita människor, och deras sånger handlar påfallande ofta om bevarandet av den vita rasen.
Jag tänker vare sig publicera deras musik eller texter på den här sidan, bara tanken gör mig illamående, men Svarten har en poäng i betydelsen av att genomskåda det som vid första anblicken kan verka sött och oskyldigt. Så kika in på hans blogg om ni vill se något obehagligt.

Och kom ihåg att det alltid är viktigt att se igenom en präktig och käck yta och lyssna efter vad som faktiskt sägs.

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

Svarten sa...

Tack för den kommentaren!

Jo, jag tvekade länge innan jag slutligen bestämde mig för att lägga ut videon. Jag hoppas att bloggbesökarna, precis som du, förstår mitt syfte.