lördag, januari 06, 2007

Lattjolajbanlådan

Hittade en bloggutmaning här, och antar den.

Fem påståenden om mig, fyra sanna ett falskt. Vilket är falskt?

1. Jag har fått en utskällning av lekledarfarbrorn Lennart Swahn.

2. När Göran Persson var statsminister la han en gång armen om mig och föste mig ur ett rum genom en bakdörr.

3. Jag har tillsammans med 40 scouter skrålat Tomas Ledins "Släpp hästarna fria" på svenska, engelska, tyska och finska för en belgisk gränskontrollant.

4. Jag har kört tequila-race en måndagkväll tillsammans med grabbarna i Sepultura.

5. Jag har sjungit i St Vitus-katedralen i Prag, dansat inför publik iförd silverfärgad kroppsstrumpa till tonerna av Ted Gärdestads "Satellit", skrivit texten till ett julsång som givits ut på skiva, sjungit i Stephansdomen och Schönbrunn-palatset i Wien, vunnit en talangtävling i brittiska Essex, delat ut pris till Helen Sjöholm på en musikgala och spelat gängledaren Måns i en skolmusikal.

Fritt fram att gissa vilket som ska bort!

Andra bloggar om: , ,

25 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Jag vill inte att du ska ha blivit uskälld (och chansar alltså på ettan), men om du har det vill jag veta varför ... och vad han sade.

Pumita sa...

Oj, får jag den stora äran att vara först! Ingen risk att man blir påverkad av andras gissningar då. Lennart Swahn kan säkert vara grinig, tror jag. GP tror jag också på eftersom du är journalist (?). I alternativ 5 är det mycket som imponerar (försök inte luras) så jag väljer att tro på det också. Tequila-race har du säkert varit med om, vem har inte det, men inte med Sepultura. Det får bli fyran som ska bort.

Anonym sa...

Femman (fast det var ju en väldig massa saker på en gång).

Anonym sa...

Bort med Lennart Swahn, fast det är säkert rätt men ändå.

Anonym sa...

Nu är jag smart haha! Jag gissar också på 4:an för att Pumans Dotter gör det! Allt är trovärdigt så vad gör man?! Pumans Dotter vann hos mig så hon måste ju ha talang för detta ;)

Anonym sa...

Jag tror på fyran. Varför vet jag inte. Jag tror att du kanske körde racet, fast med några andra.

Anonym sa...

Jag tror på tequilaracet...

Anna sa...

Jag resonerar lite som Pumans dotter och gissar även jag på 4:an

Anonym sa...

Vilka saker! Men vad tar jag?? MM det står i mellan två Lennart och Göran. Men men alla andra gissar på Lennart. mm jag tar Göran Persson( men tror det är sant./ Draken Ahnna

Anonym sa...

Jag röstar på tvåan. Tror alltså inte att du har fösts ur ett rum av Göran Persson...

Anonym sa...

Jag tror att trean är fel. Den låter för obegriplig för att vara sann!

bästisgrannen sa...

Eftersom ingen har gissat på trean så gör jag det. Jag tror att ni skrålade "Släpp hästarna fria" för en fransk gränsvakt:)

Susanne sa...

Hmm, det här var svårt eftersom det är första gången jag läser här. Min gissning får helt enkelt bli trean och påstå att du skrålade något helt annat, eller möjligen på fler språk, eller färre.

Anonym sa...

Oj, vad svårt. Men jag gissar på femman...

Anonym sa...

Sista punkten innehöll många punkter!
Du hade alltså velat skriva en mycket längre lista... och du tänker nog att det vore synd att ljuga när sanningen är så fantastisk.

Alltså vill jag gissa att du bara lurats med en liten detalj... som exempelvis 4:an - det var en tisdagskväll!

Eller så var det Carl Bildt som förde ut dej, inte GP.

Eller så sjöng scouterna på nåt helt annat språk.

Lurigt!

Näe... det var nån helt annan än Lennart Swahn som skällde ut dej, och förresten var det din kompis som han egentligen var arg på. Ha! ;)

Anonym sa...

Jag röstar bort trean.
Vad vinner jag? :)

Anonym sa...

Hoppas att ettan är falsk! Om det ändå skulle vara sant, hoppas jag att du skällde tillbaka på surgubben ;-)

Jerry sa...

4 är fel, det var inte Tequila, det var vodka...(;-)

Anonym sa...

Utan att ha tjuvkikat på någon annan och utan att känna dig ett dugg så är detta extremt svårt! Gör ett försök ändå....jag gissar att nr3 är osann!

Karin sa...

Göran Persson går bort. Han går inte ut genom bakdörrar. :)

Sara Ödmark sa...

Spännande... Alla punkter har fått gissningar, så minst en har rätt! Gissa på, svaret kommer i morgon, med förklaringar och allt.

Pumita sa...

Ojdå, Lotten smög förbi mig och ställde sig först i kön. Att jag vann hos Christina var mer tur en skicklighet, men apploder emottages tacksamt. Ville egentligen bara säga att jag har kommit ut med sanningen nu.

linlasj sa...

Hej...jag tror inte du gjort tre...men jag vill SE det om du har gjort det. Dagens garv...Nu ska jag läsa vad andra gissat.

Anonym sa...

Oj, svårt, men jag tror jag har svaret: trean ska bort! Kombinationen av barn i uniform och Tomas Ledin är lite för läskig för att jag ska våga tro på den.

Ica sa...

Jag tror inte Sepultura dricker tequila. Men jag tror ändå Ledin ska bort. Översätts han liksom till så många språk, eller var det nån begåvad jäkel som kunde översätta allt, och gränsvakter brukar väl vara emot att släppa saker fritt, så det kan väl inte vara så smart att sjunga om man vill fjäska?