söndag, juli 12, 2009

Kärlek till Helen och Benny

Är det inte helt sjukt att "Du är min man" har legat på Svensktoppen i fem år? Fem år! Jag tycker fortfarande att låten är gräslig men får väl anse mig överbevisad. Helen Sjöholm avgudar jag däremot. Det är nåt med den där rösten som bara går rakt in. Har följt henne sen tidigt nittiotal och många ståpälsarmar har hon gett upphov till under den tiden.

Här sjunger hon "Someone else's story" från Chess, hon är i början av sin karriär och sitt samarbete med Benny Andersson:



Varje söndag rotar jag lite extra i arkiven för att bjuda på ett okänt/bortglömt klipp ur populärkulturhistorien. Tidigare har jag bjudit på sånt som Michael sjunger till sitt unga jag, Sarah Dawn Finer is gonna fuck you 'til you stay fucked, Fjunig Winnerbäck, Magnus Samuelsson chockar TV-team, Malena och kokainarian, Mel Gibson i Rederiet, Små pojkband och chockvideor och Knesset - Vi är världen.

3 kommentarer:

linlasj sa...

Ståpälsarmar...när hon sjunger "Inte jag" från Chess och många många andra sånger så får jag ståpäls på hela kroppen.

De behårade delarna då givetvis.

linlasj sa...

Men snälla...det är ju den. Men på engelska...lyssnar nästan alltid efter jag kommenterat.

Nu ser jag inte vad jag skriver.

Gråter.

T sa...

Hej
Har min husgud skivit något så är det bra. Har han valt en sångerska så är hon bra.
Inget snack! :)
Här ett klipp från mig från deras senaste Skansengig.
http://www.youtube.com/watch?v=YLQgM1jXyr8