söndag, juni 14, 2009

"Statsrådet har i andra sammanhang tagit starkt avstånd från folk som har stått och klämt på en Västerbotten"

En regnig söndag som den här kurar vi ner oss i sofforna och njuter av gott sällskap, gott tilltugg och goda samtal. Varför inte ett samtal mellan Leif GW Persson och Jonas Hallberg? Vi får bland annat lära oss att svenskar inte känner varandra tillräckligt bra för att slåss och lyssna till en argumentation om ett statsråd som köper ost. Ur Måndagsbörsen 1981.



Varje söndag rotar jag lite extra i arkiven för att bjuda på ett okänt/bortglömt klipp ur populärkulturhistorien. Tidigare har jag bjudit på sånt som
Sarah Dawn Finer is gonna fuck you 'til you stay fucked, Fjunig Winnerbäck, Magnus Samuelsson chockar TV-team, Malena och kokainarian, Mel Gibson i Rederiet, Filip och Fredrik och Knesset - Vi är världen.

6 kommentarer:

Suntui sa...

Leif for president.

m a r i a k o d e n sa...

Men åååå....du har ju en massa gulkorn på din blogg!!
Jag måste plöja igenom dina inlägg ser ja ju, fast det är klart, då har jag ju nåt att göra på semestern!!!

=)

Ha det bäst!! Ps. Min dotter var 7 år när den "lustiga" incidenten hände....=O

Mia sa...

Hej och tack för titten och kommentaren hos mig! Vilken rolig blogg du har, jag måste bestämt lägga in den som favorit och återkomma, och läsa ikapp!
Dessutom lånar jag idén om youtube-klippet! Och länkar till din blogg förstås! *L*

Sara Ödmark sa...

Suntui: Nja.

mariakoden: Va kul att du tycker det, tack!

Mia: Låna och länka på du, vad roligt!

GeoTaifun sa...

Underbart.
Kommer så väl ihåg den Måndagsbörsen och osten. Underbart att se det igen.
Hittade hit idag!!!! och får väl hålla med Mariakoden.
Åtrekommer.

Gustav Svensson sa...

Tack för den! Väcker tusen frågor, särskilt den här: Varför är/var det så kul att de snackar ost istället för horor?

Hur het var bordellhärvan just då? Vad sa SVT-cheferna? Fick de några reaktioner? Och var tyckte Jonas och Leif själva om ostindustrin egentligen? Hade varit en kul återblick!

Om någon missat den får jag tipsa vidare om P3 dokumentär-programmet.