söndag, mars 11, 2007

Egendomlighetsutmaningen

Alla verkar ha smittats av utmaningssjukan - och inte heller jag kommer undan. (Hurra! Jag får också vara med!) Jag har blivit utmanad av både Rigg och mymlan att skriva sex underligheter om mig själv.

Regler: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare som ska göra utmaningen.

1. Under min uppväxt hände det att mamma födde upp kalkoner i vårt växthus.

2. Jag har en återkommande hallucination om en gigantisk spindelliknande insekt. Det är någon form av stressreaktion tror jag, som brukar dyka upp på nätterna. Jag har sett den fem-sex gånger nu, från att jag var 16 år, men när jag ser den tänker jag inte "oj, här kommer min hallucination igen, det kanske har varit lite mycket nu" utan varje gång tänker jag "jag hade rätt förra gången! Det är ingen hallucination, den finns visst!!"

3. Jag föddes fredagen den 13:e. När jag var liten trodde jag att det betydde att jag tvärtemot alla andra hade otur alla dagar på året utom just den.

4. När min lärare på ett utvecklingssamtal i mellanstadiet frågade vad jag tyckte var roligast i skolan svarade jag med emfas: "att måla med adjektiv!"

5. Jag kan stora delar av Svenska Ords föreställning Fröken Fleggmans mustasch från 1982 utantill.

6. Jag har aldrig haft en snuttefilt. Däremot hade jag länge en snuttesten; en stor, spetsig, gråbrun sjöbotten-sten på ca 3 kilo som gav mig tröst om jag la den på bröstet. (OBS: Detta var inte som baby, utan mer i lågstadieåldern).

Jag har tidigare listat saker jag inte gillar som andra verkar gilla och erkänt mina nojor.

Finns det någon kvar att utmana? Tveksamt. Jag provar med Bump, Åsiktstorpeden, Marie F, Emma GM och Sissela. Den som känner sig manad är välkommen att bli nummer sex.

Andra bloggar om: , ,

8 kommentarer:

Emma sa...

Ha ha, blev utmanad med samma grej igår också. Hmmm. Får se om jag antar utmaningen, det är liksom så mycket med mig som är underligt. :)

Sara Ödmark sa...

En helt galet spridd bloggutmaning, har sett den precis överallt! Är lite efter som vanligt, men det var klurigt att komma på underligheter som var tillräckligt underliga för att kvala in, men inte så underliga att dom skrämmer bort folk. :)

Ser fram emot dina sex punkter.

Lotten Bergman sa...

Det finns en bloggare till som är urstyv (ålderdomligt uttryck, jag vet) på Fröken Fleggman-repliker: R Skriverier!

(Eller, ja, jo, det finns kanske ännu fler. Tänkte inte på det.)

Sara Ödmark sa...

Åh, så roligt! Skönt att inte vara ensam i Fleggman-land. Tack för tipset!

wendela sa...

hej! tack för utmaningen! måste klura lite innan jag svarar, men det kommer... Tack också för allt fint du skrivit om mig och filippa och för att du läser bloggen. det var himla roliga konstigheter du listade. fattar bara inte hur du minns sånt som hände när du var liten, då var typ allt man gjorde konstigt. att måla med adjektiv är ifs en minnesvärd mening. fortsätt blogga - du är kul att läsa.

kram S

Sara Ödmark sa...

Tack så mycket!
Jag har nog inte bättre minne än någon annan, men vissa saker har etsat sig fast, och just dom är väl kanske underligare än andra... "Att måla med adjektiv"-svaret minns jag som om det vore igår, eftersom jag själv blev ganska förvånad över det. Men det kom från hjärtat.

Hemligt. sa...

jag ska också klura lite först. men sen! you. just. wait. and. see.

Emma sa...

Nu svarade jag till slut i alla fall... :)